Funny,  Gaaf!,  Gaming,  Spon

Review: FIFA 21!

Het is eindelijk zover, de nieuwe editie van FIFA 21. De game zit weer vol nieuwe trucjes, elementen, doelpuntenvieringen en nog veel meer. Maar is de game vergeleken met FIFA 20 ook daadwerkelijk beter? Ik ga je in deze review vertellen wat ik er persoonlijk van vindt!

Voor mij is oktober ieder jaar de maand om naar uit te kijken. Normaal staan er zoveel leuke activiteiten op het programma, maar goed, door de gekke periode waar we in zitten moet ik het deze maand doen met FIFA 21. Ook zeker niet verkeerd, maar wat is er nieuw? Wat werkt goed? En hoeveel controllers gaan er dit jaar sneuvelen?

Waar te beginnen?

Oke, de game is er, maar waar moet ik beginnen? Allereerst leggen we je een aantal nieuwe elementen uit. Om te beginnen is de gameplay van de game nog zo goed als hetzelfde. Het passen is daarentegen wel aangepast. Je wordt nu namelijk meer aangesteld op je creativiteit, waardoor het moeilijker zou zijn om te scoren, maar niets is minder waar. We leggen je zo dadelijk uit wat we met die uitspraak bedoelen. Verder kun je meer aan op je keeper en zouden makkelijke steekpasses er uit worden gehaald door je sterke verdedigers. Voor mij klonk het allemaal wel lekker, totdat ik mijn eerste potjes gespeeld had…

We spelen een potje FUT!

Ieder jaar ben ik bezig om een zo goed mogelijk team te bouwen op FIFA Ultimate Team. Het spel biedt je de mogelijkheid om met je grootste helden te spelen, voor een bepaalde prijs. Het design en de kleuren wat de game uitstraalt ziet er goed uit. Dit jaar heb je dan ook de mogelijkheid om een stadion volledig te customizen. Het is aan jou om je stadion te upgraden en je bezoekers een mooie plek te geven.

Allereerst speel je bij Division Rivals vijf potjes. Die bepalen in welke divisie je komt voor de rest van de tijd. Mijn eerste potje eindigde in een 7-1 overwinning, waar enorm veel gebeurde. Penalty’s, rode kaarten, gele kaarten, domme fouten en nog veel meer. Het leek in mijn verdediging wel een gatenkaas van hier tot Tokyo, wat waren mijn spelers aan het doen?! De rest van de kwalificatiepotjes liepen vlekkeloos, totdat ik in mijn divisie terecht kwam. Hierin eindigde potjes in 4-3, 5-1 en 8-5. Ehm, EA, ik dacht dat het scoren juist moeilijker werd omdat je beoordeelt wordt op je creativiteit? Of is iedereen die FIFA speelt gewoon zo creatief?

Elk jaar hetzelfde?

We zijn nog niet heel erg lovend geweest over de game. Dit is simpelweg omdat je ieder jaar opnieuw begint en dezelfde fouten tegenkomt. Spelers die rare onverklaarbare fouten maken, keepers die niet doen wat je wilt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het enige lichtpuntje dit jaar is naar mijn idee de carriere-modus. Hierin ben je trainer van een team naar keuze en zijn dit jaar elementen als trainen, live simuleren en contractonderhandelingen nieuw. Ondanks die nieuwe features ben je bij carriere na een potje of 6, 7 wel weer uitgespeeld. Maar welke conclusie trekken we hieruit?

Conclusie

Ja, de game is nieuw en zit vol nieuwe elementen. Maar het lijkt alsof deze editie van FIFA 21 nog niet af is. Er missen dingen die ik niet kan verklaren en dat knaagt aan de FIFA-spelers. Hoe verder? Nou, gewoon spelen. Het zal velen waarschijnlijk weer wat kapotte controllers opleveren, maar als je een beetje ervaren bent weet je waar je aan begint toch? We geven met pijn in ons hart deze editie van FIFA 21 een magere 6.

Eigenaar en hoofdredacteur van De ContentCorner. Dit online magazine voor jongeren bestaat sinds 2019 en staat dagelijks vol met leuke video's, gekke virals, de populairste Youtube-video´s en nog veel en veel meer!